Jawaban:
1. Cangkriman adalah kumpulan kata, kalimat, bacaan, dan tembang yang mempunyai maksud samar, sehingga harus dicari maksud atau jawabannya (batangane) jika ingin memahami maksudnya. Cangkriman juga disebut dengan bedhekan atau tebakan.
2. macam² nya adalah :
• Cangkriman Wancahan atau Cekakan
Cangkriman wancahan adalah cangkriman yang tersusun dari kata-kata yang di wancah atau disingkat. Dalam bahasa Indonesia, cangkriman wancahan bisa dikatakan seperti akronim.
• Cangkriman Blenderan atau Plesetan
Cangkriman blenderan adalah jenis cangkriman yang mengandung plesetan. Cangkriman ini merupakan sebuah pernyataan yang bisa membuat bingung apabila salah membacanya.
• Cangkriman wantah
Cangkriman wantah adalah cangkriman yang mengandung makna sesungguhnya atau apa adanya.
3. • Cangkriman Wancahan atau Cekakan
contoh : Pak boletus (tipak kebo anak lelene satus)
Wiwawite les mba dhonge (uwi dawa uwite, tales amba godhonge)
Burnaskopen (Bubur panas kokopen)
Butaburi (Tebu ditata mlebu lori)
Surles penen (kasur teles pepenen)
• Cangkriman Blenderan atau Plesetan
contoh : Cangkriman Blenderan atau Plesetan artinya keterangan
Tulisane Arab, macane saka ngedi?
Wangsulane : saka alas Tulisannya Arab, dibacanya dari mana?
Jawabannya : dari hutan Dalam bahasa jawa kata “macane” bisa diartikan sebagai
membacanya atau harimaunya.
cangkriman ini memlesetkan kata “macane” yang seharusnya diartikan membacanya jadi diartikan harimaunya
Wong wudunen kuwi sugih pari
Wangsulane : Paringisan Orang bisulan itu kaya padi
Jawabannya : meringis kesakitan Kata pari artinya padi, tapi dalam cangkriman ini diplesetkan sebagai paringisan
Ana gajah numpak becak, ketok apane?
Wangsulane : ketok goroe Ada gajah naik becak, kelihatan apanya?
Jawabannya : kelihatan bohongnya.
Lawa lima kalong telu ana pira?
Wangsulane : ana 8 Kelelawar lima dikurangi tiga ada berapa?
Jawabannya : ada 8 Dalam bahasa jawa kata “kalong” bisa diartikan sebagai kurang. Dalam cangkriman ini “kalong” diplesetkan sebagai anak kelelawar, sehingga jawabannya ada 8.
Ana wong dodol tempe dibunteli, wong dodol krambil dikepruki, wong dodol mbako diambungi. Wangsulane : sing dibunteli tempene, sing dikepruki krambile, sing diambungi mbakone. Ada orang jual tempe dibungkusi, orang jual kelapa dipukuli, orang jual tembakau diciumi. Jawaban : yang dibungkus tempenya, yang dipukul kelapanya, yang dicium tembakaunya.
3. • Cangkriman Wantah
contoh : Cangkriman wantah artinya
Dikethok saya dhuwur, disambung saya cendhak
Wangsulane : clana dipotong tambah tinggi, disambung tambah pendek.
Jawabannya : celana
Yen cilik dadi kanca, yen gedhe dadi mungsuh
Wangsulane : geni
kalau kecil jadi teman, kalau besar jadi musuh
jawabannya : api
Dicokot pucuke, sing kelong bongkote
Wangsulane : rokok Digigit ujungnya, yang berkurang pangkalnya
Jawabannya : rokok
Apa sing dilebokno kok malah metu?
Wangsulane : benik Apa yang dimasukkan malah keluar?
Jawaban : kancing baju
Cebloke nyang ngisor, sing digoleki mendhuwur
Wangsulane: gentheng trocoh Jatuhnya kebawah, yang dicari keatas
Jawaban: genting bocor
Penjelasan:
semoga membantu
and maaf kalau salah
jadikan jawaban tercerdas yaaa.....
kalau jawaban aku bener
Lamun kapihapean barang kudu buru-buru tepi ka nu bogana kecap tepi kudu di robah jadi?
Jawaban:
tepi=nepi
Penjelasan:
maaf kalau salah
Metode membaca teks pengalaman pribadi
Jawaban:
Metode membaca teks pengalaman pribadi biasanya dimulai dengan menentukan tujuan pembacaan. Biasanya, orang yang membaca teks pengalaman pribadi berusaha untuk mendapatkan informasi atau hiburan, atau untuk memahami bagaimana orang lain mengalami sesuatu. Setelah itu, selanjutnya adalah membaca teks dengan berhati-hati. Membaca teks secara detil dan fokus sehingga Anda dapat menangkap pesan dari teks. Jika Anda membaca sebuah teks pengalaman pribadi, Anda juga harus mencari tahu detail yang menjadi bagian dari pengalaman tersebut. Setelah itu, berpikir tentang bagaimana Anda bisa mendapatkan pelajaran dari pengalaman tersebut. Ini akan membantu Anda memahami lebih jauh tentang teks pengalaman pribadi yang Anda baca.
Jawaban:
Pada pembelajaran Bahasa Indonesia Kelas V Sekolah Dasar Kurikulum Merdeka terdapat kegiatan membaca teks Pengalaman Belakjar Daring. Tujuan kegiatan pembelajaran kali ini adalah melalui kegiatan membaca teks, peserta didik dapat mengenali dan memahami beberapa kosakata baru terkait topik. Peserta didik membaca teks “Pengalaman Belajar Daring” sambil memerhatikan beberapa kosakata baru di bidang teknologi. Peserta didik menjawab pertanyaan terkait isi teks
Menyebutkan tembang pangkur dalam serat wulangreh
Jawaban:
Tembang pangkur yang terdapat dalam Serat Wulangreh adalah:
1. Pangkur Rabi
2. Pangkur Cemara
3. Pangkur Kebo
4. Pangkur Laran
5. Pangkur Tunggul
6. Pangkur Wulang
7. Pangkur Wungu
8. Pangkur Tapel
9. Pangkur Ngunengan
10. Pangkur Tumpek
11. Pangkur Ngalar
12. Pangkur Sari
13. Pangkur Wates
14. Pangkur Angon
15. Pangkur Manik
16. Pangkur Ketawang
17. Pangkur Gonjong
18. Pangkur Jali-Jali
19. Pangkur Laras
20. Pangkur Gambuh
Jawaban:
Isine tembang macapat Pangkur ing serat wulangreh iku polahe manungsa (manusia) sing kelantur (tidak terkendali) ndak ora keturutan bakal nyilakani.
Penjelasan:
Serat Wulangreh iku kaangit saka dening Sri Susuhan Pakubawana IV. Ing taun 1735 ing masane kerajaan majapahit
Pengertian angle atau ringkasan dalam pawarta
Jawaban:
angle yaiku ukara kang nggambarake ringkesane isi pawarta, biasane di tulis kandel ing sangisore sesirah
Penjelasan:
semoga membantu!
Kucingku sing Wulune Alus Aku duwe kucing, tak jenengake si
Manis. Kucingku sing jenenge si Manis lucu
banget lan nyenengake. Saben dina kucingku
takpakani sega takcampur karo gerih utawa
iwak asin. Si Manis seneng banget olehe
mangan mulane awake katon lemu. Akeh
bocah sing seneng karo si Manis. Kejaba lucu, si Manis iku uga
pinterlan resikan. Wulune katon alus, solah bawane nggemesake.
Luwih-luwih nalika ana sing njarag. Nalikane dijarag, si manis
mesthi beraksi kaya ing atraksi sirkus kae, mulane sapa wae sing
cedhak karo si Manis mesthi gemes lan kepengin njarag. Si Manis
ora gelem bebuwang saenggon-enggon. Nalikane kepengin
bebuwang mesthi golek panggonan ing kebon. Kabeh mau ya
merga tak latih.
6. Perangane crita narasi kang kawujud ngenalake para paraga (tokoh), wektu kedaeyan, lan papan panggonane diarani orientasi. Jroning crita ing ndhuwur, perangan sing diarani orientasi yaiku ....
A. nalikane kepengin bebúwang mesthi golek panggonan ing kebon. Kabeh mau ya merga tak latih.
B. si Manis seneng banget olehe mangan mulane awake katon lemu. Akeh bocah sing seneng karo si Manis.
C. aku duwe kucing, tak jenengake si Manis. Kucingku sing jenenge si Manis lucu banget lan nyenengake.
D. nalikane dijarag, si Manis mesthi beraksi kaya ing atraksi sirkus kae, mulane sapa wae sing cedhak karo si Manis mesthi gemes lan kepengin njarag.
Jawaban:
C. aku duwe kucing, tak jenengake si Manis. Kucingku sing jenenge si Manis lucu banget lan nyenengake
Sebutna tuladhane tembang tengahan lan trmbang gedhe!
Jawaban:
Tembang Gedhe merupakan kelompok tembang jawa klasik, tembang gedhe merupakan tembang jawa yang mempunyai ciri menggunakan Bahasa jawa kuno, masih seperti tembang mocopat atau tembang tengahan. Tembang Gedhe juga menggunakan Guru lagu Guru Wilangan dan Guru Gotro, atau guru wanda.
Penjelasan:
maaf ya kalo salah
Bahasa sundanya pernah? buat sekarangg
maap karna ga ada mapel bahasa sunda jadi bahasa daerah aja
Bahasa Sundanya Pernah menurut Kamus Sunda adalah "kantos ".
Contoh :
Pernah Menjadi = kantos Janten
Pernah Cinta = Kantos Bogoh
# CMIIWJawaban:
sakali
Penjelasan:
sekian jwbn dr saya
OPO bahasa Krama lugu Ireng??
Jawaban:
Cemeng
Penjelasan:
Bahasa Indo = Hitam
Bahasa Jawa Ngoko = Ireng
Bahasa Jawa Krama = Cemeng
(Xcvi)
Jawaban:
thuntheng
Penjelasan:sorry klo salah
Anngukirikki sekre pakbicak-bicarang!
( Makassar )
Penjelasan:
oknnjrjkrhtjitito5opppqwk
"Krupuk puli iki diprodhuksi wiwit aku isih cilik" Ukara ing dhuwur kelebu ukara...
Krupuk puli iki diprodhuksi wiwit aku isih cilik" Ukara ing dhuwur kelebu ukara Klimaks.
Penjelasan :Klimaks adalah Ukara menika nedahaken punjering satunggaling bab ingkang tuwuh kanthi runtut utawi bertahap. Cekakipun majas klimaks menika badhe nedahaken urut-urutaning pangrembakanipun saking tataran ingkang paling asor utawi alit ngantos ingkang paling inggil utawi paling ageng.
____
Nggawea ukara nganggo unen-unen cecak nguntal cagak
Jawaban:
taekwkqjqhqn1j1k2kwieiehwwhwhhwhwhwhwhhw
Kata anngerang kale dapat diarikan sebagai . .. .
Jawaban:
kakawihan
Penjelasan:
karna anngerang adalah kakawihan
awokawokawok
Kecap rajekan dwilingga kapasing Kana... bagean
Jawaban:
Aya dua rupa kecap rajekan dwilingga, nyaeta kecap rajekan dwimurni jeung kecap rajekan dwireka.
maaf kalo salah
Sebutna karangka geguritan
Jawaban:
pupuh puncung,pupuh maskumambang
Hayu urang diajar ngalemeskeun kalimah! Pek ku hidup lemeskeun kalimah ieu di handap
1.kuring mah resep ka Asep Sunandar Sunarya
Jawaban:
1. sim abdi mah resep ka Asep Sunandar Sunarya
Penjelasan:
semoga membantu
Sinonim tina kecap kudu nyaeta
Jawaban:
wajib, kedah
Penjelasan:
Sebutna 9 asmane sunan sing nyiarake agama Islam
tolong di bantu aku ya kak
Jawaban:
Maulana Maghribi. Nama aslinya adalah Maulana Malik Ibrahim. ...
Sunan Ampel. Semula bernama Raden Rahmat dan merupakan putra dari Syekh Maulana Malik Ibrahim. ...
Sunan Bonang. ...
Sunan Drajat. ...
Sunan Giri. ...
Sunan Kalijaga. ...
Sunan Kudus. ...
Apa wae tembung tembung ing teks pawarta
Jawaban:
1 what : apa kadadeyane
2 where:ana ing ngendi kadadeyane
3 when : kapan kadadeyane
4 who : sapa sing kadadeyan
5 why :ngapa/kena apa kedadeyane
6 how ,:kepriye akibate kadadeyan iku
1. dhek wingi aku diutus ibu tuku sepatu. ukara iki yen di udhal, diutus iku A. jejer B. wasesa C. lesan D. katrangan wektu
2. aku arep tuku buku ing toko buku. ukara iki nganggo basa
A. krama lugu B. krama alus C. ngoko lugu D. krama lugu
3. dhik rudi anggone nata buku molak malik. tembung molak malik klebu tembung
A. saroja B. camboran C. lingga salin swara D. kosok balen
4. minah kandha, "bapak gerah ing rumah sakit" . ukara kandha ing ndhuwur yen disalen ukara crita
A. minah kandha, bapakku gerah ing rumah sakit
B. minah kandha,bapak gerah ing rumah sakit
C. minah kandha,bapakne lara ing rumah sakit
D. minah kandha menawa bapake gerah ing rumah sakit
5. kukus gantung, daksawang sajake bingung. jeneng gula yen diterusake
A. aja lali karo kancane C. aja lali marang wong tuwa
B. aja lali marang tangga D. aja lali marang sapadha-padha
6. lathi - dhiri - ing - ajining - ana - dumunung
tembung acak iki yen dirakit dadi ukara sing bener
A. ajining dumunung ana ing lathi
B. ajining dhiri dumunung ing lathi
C. ana ing lathi dumunung ajining dhiri
D. ajining ana ing lathi dumunung dhiri
7. isine asem arane klungsu, godhong asem enom arane sinom kena kanggo
A. bumbu B. jamu C. sayur asem D. sayur lodeh
8. eyang kakung putri tansah reruntungan, menyang endi-endi bebarengan pidhane kaya
A. bebek lan meri B. mimi lan mintuna C. kucing lan cemenge D. kethek lan munyuke
9. para tamu jalwestri pinarak ing pendhapa sinambi mirsani campur sari. tembung jalwestri klenu tembung
A. camboran B. entar C. garba D. saroja
10. wingi aku tuku gedhang secengkeh lan suruh ..... kanggo mbah niti
A. sacandhik B. satekem C. saunting D. saagem
PLISS KAK BANTUIN BESOK DIKUMPULIN!!!
Jawaban:
1. B.
2. C.
Penjelasan:
maaf cuma bisa jawab segini...
Tuliskeun 3 istilah geografis!
Jawaban:
• karees : pinggir sungai yang penuh dengan pasir-pasir lembut.
• kabon : tanah yang penuh dengan pepohonan atau tumbuhan yang ditanam bahasa indonesianya kebun.
• lamping : sebuah tempat diatara dua gunung atau bisa di sebut juga dengan lembah antara dua gunung.
semoga membantu